tiistai 9. huhtikuuta 2013

Palautumisviikko..


Sitä on rakas sykemittarini vinkunut jo muutaman viikon.
No en ole pahemmin leipäillyt.




"Palautumisviikkoa tarvitaan" ja tavoitteet on 4t 50min, 1850kcal, 1. sykealueella 2t, 2. sykealueella 2t 50min.
Joten koska  viimeviikolla 2. alue jäi 6min vajaaksi harjoitusviikko on vajaa, vaikka muut menikin yli.
Sykemittarin ajatusmaailma on mielenkiintoinen.

Mulla on puhelimessa "Päivän sovellus" -sovellus, joka "neuvotelee" joka päivälle uuden maksullisen ohjelman ilmaiseksi vuorokauden ajaksi.
Eilen (ja vielä tänäänn. klo 12 asti) tarjouksessa oli Runtastic SitUp pro sovellus. Melkoisen oivallinen, vaikka voihan niitä vatsoja tehdä ilman puhelintakin, mutta kyllähän tuo noin ensimmäisen kokeilukerran jälkeen  vaikuttaa ihan kivalta.
Eka treeni oli helppo 3-2-3-3-2-2 toistoin, joka toiston välillä oli mahdollisuus levätä 30sek.

Tuon reenin jälkeen tein vielä vapaita rutistuksia. Siinä tulikin yllätys, 30sek ainana sain tehtyä 11 :)
Tammikuussa PT sopimuksen alussa sain tehtyä 7, joten jotain kehitystä on tapahtunut sentään. En pitänyt mitään kiirettä noiden 11 rutistuksen kanssa, joten enemmänkin olisi ehtinyt tehdä.

Jotenkin olin kuvitellut että vatsoissa ei ole tapahtunut sitten yhtään mitään kehitystä, se on edelleen mun mielestä mun saliohjelman se kamalin osuus. (olisikohan asenteessa parantamisen varaa?)

Eilenillalla sain päähäni myös sen, että ensikesälle, siis 2014 voisi asettaa tavoitteeksi triathlonin varttimatkan 1,5km uintia /40 pyöräilyä /10 juoksua. Olisihan tässä siis reilu vuosi aikaa treenata ja saada kuntoa kohdilleen. Nytkin menis kaikki, erikseen, vaikka vauhti ei olekaan päätähuimaava mutta mikään matka, yksikseen, ei ole aivan kamala peikko.


Tälläviikolla pitäisi sitten tulle ne bodycampin treeni- ja ruokavalio-ohjeet. Jännittää..

täältä




Syöminen onkin ollut vähän sitä sun tätä viimeaikoina, vedenjuonti luvattoman vähäistä ja salillakin olen käynyt liian harvoin.
Onneksi tänään onkin PTn kanssa treenit = viedään taas loppuun asti ja fiilis on uskomattoman hyvä sen jälkeen ;)

1 kommentti:

  1. Mun mittari vinkuu kans vähän väliä palautusviikkoa. Mutta vaikka pitäiskin kevyemmän viikon, niin vinkuu silti... Kumma kapitus (mulla on sama ku sulla)

    no, mulla menee kyllä treenit yleensä aina kovilla sykkeillä, pesis varsinkin. Joten en ihmettele vaikka vinkuukin...

    VastaaPoista